Csepel bicigli

2009.09.15. 18:19

Kaptam elözö héten egy csepel biciglit.Gyönyörü fekete,és olyan amit még stálin is használhatot.De tátot szájal csodálkoztam amikor ugrálva ujságoltam a haverjaimnak,hogy milyen bicom van.És azt se tudták mi az a csepel bicigli.Csak a 18 éves haverjaim tudák ugy ahogy,de alatta senki nem vágta.Ez lehet egy korszak végét jelenti?Egy olyan nagyszerü dolog mint a csepel márkanév a feledésbe merül?Hát ez gáz és elszomorit.Ehez hasonlo dolog,hogy a tisza cipö gyárat,meg veték a kinaiak.És ezt nem azért mondom semmi bajom nincs velük,és én nem verem a melem mint nagy magyar.De akkor is valahol olyan érzés mintha valaki a kertem közepére szarna.De azt hsizem ez elen nem tehetek már semmit,de az elen hogy a csepel bicigli ki menjen a köztudatbol,talán tudok teni.

Tehát a csepel gyárat 1928ban alapitoták meg,egy zsidó csávesz Weiss Manfréd.És ez gyárótót a közkedvelt biciglit de ez gondolom egy értelmü.A gyár és a két kerekü gyártmánya tul élte a a 2.világ háborut.Rákosit,Kádárt a rendszer váltást.Meg kérdeztem a szüleim és a nagy szüleim,nekik mit jelentet ez a szó?Mindanyian csilogo szemekkel és nagy mosollyal mesélték hogy amikro meg kapták az elsö biciglijüket,menyit tekertek vele.És menyit játszotak,mert igazábol akoriban nem volt tv nagyon,se számitogépek és egyéb szorakoztato ezközök.Igy maradt a biciglizés.És igy is vidámak voltak.Tehát szerintem meg kéne örizni ezt az emléket a multbol.Mert erre büszkék lehetünk.

Ha nem is értem el sok dolgot ezzel a bejegyzésel,de legaláb aki olvasa meg tujda miaz a csepel bicigli.

A bejegyzés trackback címe:

https://szabadsag-utjain.blog.hu/api/trackback/id/tr521384490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása